MODALDIALOG
NYHETSARKIVET
12 jan 2018 14:38
MMS Trend & Tema: Videotittandet ökar på sociala medier
Den senaste rapporten Trend & Tema från MMS visar inte helt oväntat att tittandet på rörligt innehåll via sociala medier ökar. Den dagliga räckvidden på Facebook och Youtube ligger på över 40 procent. Youtube ligger också i topp vad gäller tittartid med snittet 25 minuter per dag.

"Tittande på rörligt innehåll via sociala medier ökar stadigt. YouTube och Facebook är giganterna, men vi ser också att de under 20 på använder Instagram och Snapchat mer än Facebook. Vidare kan man konstatera att de yngsta använder sociala medier mer än några andra grupper för att titta på rörligt innehåll", säger MMS vd Magnus Anshelm i en kommentar.

Daglig räckvidd Q4 2017 (i procent):

Youtube 43
Facebook 42
Instagram 28
Snapchat 20
Twitter 4
LinkedIn 1

Resultatet bygger på 3000 telefonintervjuer i åldrarna 9-99 år.
TIPSA EN VÄN
Mathias Dahlström
redaktör TV-Nyheterna
EXAKT MEDIA
Johannesgränd 1
111 30 Stockholm
08-455 6770
info@exaktmedia.se
www.exaktmedia.se
Org. nr. 556733-3561