NYHETSARKIVET
14 sep 2018 14:15
MMS: TV4 och Discovery ökar online i augusti
Bonnier Broadcasting och Discovery Networks Sweden ökar online i augusti, jämfört med samma period 2017, såväl vad gäller spenderade timmar som antal starter, medan NENT fortsätter att gå ner. Men vad gäller linjär tittartid i procent går NENT uppåt bredvid Discovery medan TV4 faller något, trots tittartidsandel på 22,6 procent. SVT1 har en tittartidsandel på 22,5 procent, kanal5 4,6 procent och TV3 har 4,0. Det visar MMS rapport för augusti 2018.

Den linjära tittartiden har sjunkit med nio minuter till 121 minuter per dag. Antalet spenderade timmar online har ökat från 860 928 till 1 135 901 timmar. Populäraste programmet i augusti 2018 var Allsång på Skansen.
TIPSA EN VÄN
Mathias Dahlström
redaktör TV-Nyheterna
EXAKT MEDIA
Johannesgränd 1
111 30 Stockholm
08-455 6770
info@exaktmedia.se
www.exaktmedia.se
Org. nr. 556733-3561