NYHETSARKIVET
10 okt 2018 14:47
Trots motgångarna: Snapchat utmanar Netflix med egna original
Sedan Snapchat började satsa på korta originalserier för två år sedan har användandet gått ner. Dessutom har många Snap-fans visat missnöje med satsningen på denna typ av innehåll. Det hindrar dock inte ledningen, och chefen för originalinnehåll Sean Mills, från att satsa ännu starkare. Den uppdaterade appen kommer att innehålla en Shows-sektion med över dussinet nya serier. Som för första gången produceras som egna original.

De nya serierna spänner över drama, mystery, skräck och komedi och är exklusivt producerade för Snapchat – med ett nytt avsnitt släppt dagligen. Och kundstocken finns ju där. Över 300 miljoner använder Snapchat varje månad, 188 miljoner dagligen. 70 procent av användarna är under 34 år.
TIPSA EN VÄN
Mathias Dahlström
redaktör TV-Nyheterna
EXAKT MEDIA
Johannesgränd 1
111 30 Stockholm
08-455 6770
info@exaktmedia.se
www.exaktmedia.se
Org. nr. 556733-3561