NYHETSARKIVET
12 nov 2018 11:48
Norska medieindustrin mer intäkter från användare än annons
För första gången kan norsk medieindustri räkna hem mer intäkter från användare än från annonsörer. Det visar en rapport från Medietilsynet för 2017. Den samlade lönsamheten ökade under året samtidigt med 650 miljoner NOK.

Vad gäller tv-delen utgjorde försäljningen av kanalpaket, streamingabonnemang och distribution strax över 47 procent av driftsintäkterna. Och vad gäller annonsmarknaden är den på ti-sidan mycket mer stabil än tryckta medier. Tillgången till onlinevideo har inte reducerat tv-kanalernas reklamintäkter under 2017 enligt rapporten.
TIPSA EN VÄN
Mathias Dahlström
redaktör TV-Nyheterna
EXAKT MEDIA
Johannesgränd 1
111 30 Stockholm
08-455 6770
info@exaktmedia.se
www.exaktmedia.se
Org. nr. 556733-3561