NYHETSARKIVET
21 dec 2018 12:02
TV4: Vi ger mer reklamvisningar i Sverige än Youtube globalt
Bonnier Broadcasting stäcker ut sin kaxigaste haka så här till jul. I sin medieblogg skriver de idag att TV4 och TV4 Play ger mer reklamvisningar i Sverige än vad Youtube ger globalt. TV-huset skriver att de 10 mest sedda reklamfilmerna på TV4 har 1,4 miljarder fler visningar i Sverige än vad de 10 mest sedda reklamfilmerna på Youtube har globalt. Och hos TV4 Play har de tio mest sedda 17 miljoner fler visningar i Sverige är vad Youtubes toppade reklamfilmer har globalt.

"Det säger något om styrkan i både traditionell tv och tv-bolagens Play-tjänster. Det sätter också techjättarnas egna uppgifter om sina styrkor i perspektiv, liksom sättet de mäter och redovisar konsumtion och reklamkontakter när kraven på transparens och mätbarhet är större än någonsin. Att det här är något annonsörerna insett är så klart en av anledningarna till att investeringarna i både tv och tv-husens AVOD-tjänster fortsätter att öka rejält. Och att det ser ut att fortsätta även nästa år", skriver Bonnier Broadcastings presschef Magnus Törnblom på mediebloggen.

Enligt TV4 bygger uppgifterna på öppet mätta och redovisade MMS-siffror.

TIPSA EN VÄN
Mathias Dahlström
redaktör TV-Nyheterna
EXAKT MEDIA
Johannesgränd 1
111 30 Stockholm
08-455 6770
info@exaktmedia.se
www.exaktmedia.se
Org. nr. 556733-3561