NYHETSARKIVET
13 feb 2019 14:00
Användandet av video på sociala medier ligger stilla
Enligt en undersökning från Mediavision ligger användandet av video på sociala medier fast under Q4 2018 jämfört med samma period 2017. Av de i åldersgruppen 15-74 år som använder sociala medier såg 64 procent på video, en ökning med bara en procent. Användandet i stort av sociala medier ökade dock med åtta procent dagligen till 79 procent.

Att video inte ökat mer på sociala medier, trots att Facebook Watch lanserades i Norden i september, är lite märkligt. Tjänsten verkar inte ha nått fram till användaren och enligt Mediavision är det bara 16 procent av de svenskar som ser rörligt på Facebook som gör det via Watch-tjänsten.
TIPSA EN VÄN
Mathias Dahlström
redaktör TV-Nyheterna
EXAKT MEDIA
Johannesgränd 1
111 30 Stockholm
08-455 6770
info@exaktmedia.se
www.exaktmedia.se
Org. nr. 556733-3561