NYHETSARKIVET
9 aug 2019 12:55
Facebook tar första stegen som aggregator för OTT-tjänster

2018 bjöd Facebook in bland andra HBO och Showtime till en ny inhemsk tjänst där Facebook ville fungera som aggregator för OTT-tjänster. Ingen stor aktör har ännu nappat, men nu berättar Facebook att aggregator-tjänsten ändå tar fart – detta med tillgängliga abonnemang för bland annat BBC, Britbox och Tastemade Plus. I en testperiod sker detta dock enbart i USA.

"Vi testar videoabonnemang på Facebook och inleder med en liten partnergrupp. Vi är glada över att lägga fler av människors videor och serier på Facebook så att användare kan njuta innehållet tillsammans med andra fans. Vi kommer att följa feedback från vår community", skriver Facebook i ett uttalande.
TIPSA EN VÄN
Mathias Dahlström
redaktör TV-Nyheterna
EXAKT MEDIA
Johannesgränd 1
111 30 Stockholm
08-455 6770
info@exaktmedia.se
www.exaktmedia.se
Org. nr. 556733-3561