NYHETSARKIVET
13 nov 2019 14:08
C More väntar sig fler konsumtionsrekord efter Gåsmamman

I oktober kunde Bonnier Broadcasting stoltsera med den hittills starkaste online-ratingen när Solsidan nådde 500 000 tittare på C More och TV4 Play. Nu ökar tittandet än mer i och med premiären på nya Gåsmamman. Enligt Fredrik Arefalk, kanalchef på C More och TV4, är det den mest framgångsrika serien någonsin på C More.

- Gåsmammans säsongsstart överträffar alla våra förväntningar då den, vid sidan av senaste lanseringen av Beck, har lockat flest nya användare på så här kort tid samtidigt som den snabbt har konsumerats på höga nivåer. Solsidans rekord i total onlinerating är den dock inte i närheten av då det rekordet är en total av både TV4 Play och C More. Gåsmamman finns ju än så länge bara på C More, säger Arefalk till TV-Nyheterna.

TVN: Märker ni av en stegring av tittandet generellt på C More?

- Ja, konsumtionen i C More ökar i takt med att den totala basen av abonnenter växer så vi lär nog få se fler konsumtionsrekord framöver. Därför är det också extra glädjande att Gåsmamman redan lockat in så många nya kunder till C More.

TIPSA EN VÄN
Mathias Dahlström
redaktör TV-Nyheterna
EXAKT MEDIA
Johannesgränd 1
111 30 Stockholm
08-455 6770
info@exaktmedia.se
www.exaktmedia.se
Org. nr. 556733-3561