
TV-Nyheterna bjuder in till en kostnadsfri kväll där vi utforskar nya sätt att optimera både annonsmarknaden och hur man hittar något att titta på via mobilen. Det finns en lucka att fylla, ett utrymme att etablera och nya pengar att tjäna. Är det bara gamla mönster som är svåra att bryta?
Några av dagens talare:


Vid TV Nyheternas kvällsevent den 23 april presenterar Calle Sjönell, vd för Swipefinder, nya lösningar med efterföljande panelsamtal. Dessutom kommer producenten, professorn och mannen bakom Media Universe Map, Evan Shapiro, att ansluta via länk för ett fireside-samtal.



I panelen sitter Karolina Lapinaite, Head of Media på Precis Digital, Louise Modigh, Operations director Streaming creative – EMEA på WBD, och Malin Häger, Head of Sales, Swipefinder.
Louise Modigh har varit på Warner Bros Discovery sedan 2020 i flertalet ledande roller. Innan dess arbetade hon bland annat på Vizeum som Media Architect. Karolina Lapinaite har, innan sina sex år på Precis Digital, haft ledande roller på Mindshare och OMD. Malin Häger har ett förflutet på TV4, där hon bland annat hade befattningen försäljningsdirektör. Hon har tidigare varit COO för Starcom och analytiker på Mediavision. Panelsamtalet hålls på engelska.
Plats: Mannheimer & Swartling, Norrlandsgatan 21, Stockholm
Tid: kaffe från 17.30, mingel, snittar och vin/öl avrundar kvällen