NYHETSARKIVET
1 jun 2022 13:40
Den utlovade hybridtjänsten från Warner Bros. Discovery är här

Det ska bli billigare att streama innehåll på Discovery+. Det utlovades i maj som en första satsning under nya bolaget Warner Bros. Discovery. "Det är en ny modell på discovery+ som kombinerar SVOD och AVOD. Av branchnördar - som jag själv - kallat hybrid-VOD eller HVOD", förklarade Carl Waldenor, Growth Director Nordics, på Warner Bros. Discovery, för TV-Nyheterna då. Och nu är den här. För 49 kr per månad får användaren hela underhållningsutbudet från Discovery+ blandat med reklam.

"Genom att erbjuda discovery+ med reklam till en väldigt konkurrenskraftig prispunkt sänker vi tröskeln för att komma igång och tillgängliggöra discovery+ för fler än någonsin tidigare. När vi nu lanserar ett paket med mindre reklam än i vanlig TV, till ett lägre pris än någonsin, ger vi användarna valet att ta del av hela vårt underhållningsutbud med eller utan reklam. Vi är övertygade om att lösningen kommer bli en stor vinst för såväl användare som annonsörer", säger Sam Ekman, Senior Growth Manager, på Warner Bros. Discovery, om tjänsten.


TIPSA EN VÄN
Dahlström Media AB
Kungsgatan 29, plan 4
111 56 Stockholm
info@tv-nyheterna.se
www.tv-nyheterna.se
Orgnr: 559329-2187