NYHETSARKIVET
25 feb 2022 14:01
Warner Bros. Discovery vill inte vinna spenderar-kriget

Discoverys vd David Zaslav säger att det nya, sammanslagna bolaget Warner Bros. Discovery inte kommer att kasta sig huvudlöst in i det stora spenderar-kriget vad gäller innehåll. Det rapporterar Variety från investerarträffen på torsdagen efter senaste kvartalsrapporten. Det nya bolaget – 43 miljarder USD-affären planeras vara klar i april – kommer till att börja med att driva såväl HBO Max som Discovery+.

"Nyckeln för dessa plattformar, vilket även gäller för gratiskanaler och kabelkanaler, är att du spenderar tillräckligt mycket för att ge näring åt en publik så att de vill tillbringa tid med dig och att de känner att du är platsen där de vill vara och du är viktig. Låg churn, hög användning och användning av många personer i familjen. Och vi kommer att vara väldigt försiktiga med att titta på hur vi gör", sa Zaslav bland annat.

Discovery avslöjade i veckan att de december 2021 hade 22 miljoner betalande abonnenter. HBO och HBO Max hade sammanlagt nära 74 miljoner.
TIPSA EN VÄN
EXAKT MEDIA
Johannesgränd 1
111 30 Stockholm
08-455 6770
info@exaktmedia.se
www.exaktmedia.se
Org. nr. 556733-3561