NYHETSARKIVET
28 feb 2022 13:42
Shortcut ökade omsättningen med 64 procent Q4 2021

Shortcut Media Group ökade nettoomsättningen med 64 procent för sista kvartalet, 41 procent för helåret 2021. Ebita landar dock på förlust på fyra miljoner på grund av förvärv av bland annat Stark Film och Magoo.

"Vi fortsätter att skapa projekt tillsammans med den ej namngivna globala streamingaktören och därtill har fler nya kunder har tillkommit. I Stockholm har Bond Street förlängt samarbetsavtal med en stor nordisk kund inom utbildningssektorn, samarbetet med Discovery Networks fortlöper och vi för dialoger med flera privata aktörer om samarbetsavtal för 2022. Magoos satsning på att erbjuda smidig post-produktion till svensk dramaproduktion har visat sig ge bra resultat. Efter Ture Sventon och Hamilton förs dialoger om fler liknande projekt, vilket ger oss bättre horisont i beläggningen. STARK/Oddway har pågående projekt med stora internationella satsningar och har många inkommande förfrågningar", skriver Peter Söderlind i vd-ordet.

Under 2022 förväntas SMG att implementera ett nytt varumärke, gemensamt gör koncernen.

TIPSA EN VÄN
EXAKT MEDIA
Johannesgränd 1
111 30 Stockholm
08-455 6770
info@exaktmedia.se
www.exaktmedia.se
Org. nr. 556733-3561