NYHETSARKIVET
8 mar 2022 13:55
TV driver när medieinvesteringarna ökade i februari

Medieinvesteringarna ökade med 19 procent februari 2022, jämfört med 2021. Och det är kategorierna Dagspress storstad och TV som står för merparten av detta. TV ökade med 27,2 procent, onlinevideo med 34 procent. Investeringarna i TV-kategorin var 353 miljoner kr, i onlinevideo 116 miljoner kr.

"De olympiska spelen har sannolikt bidragit till den kraftiga ökningen i februari och tv står för den största ökningen i kronor; 75 miljoner kronor mer än samma månad föregående år. Kategorin har ökat med 35 procent under årets två första månader och det är tydligt att TV fortsatt är en attraktiv kanal för annonsörerna", säger Daniel Eriksson, styrelseordförande för Sveriges Mediebyråer, i en kommentar.

Siffrorna handlar dock enbart om de investeringar som gick via Sveriges Mediebyråer.
TIPSA EN VÄN
EXAKT MEDIA
Johannesgränd 1
111 30 Stockholm
08-455 6770
info@exaktmedia.se
www.exaktmedia.se
Org. nr. 556733-3561