NYHETSARKIVET
23 okt 2019 13:51
United Screens norska avdelning läggs ner efter centralisering
United Screens tvingas lägga ner den norska avdelningen, detta efter att man rapporterat en förlust på fyra miljoner NOK under 2018. Det skriver norska branschtidningen Kampanje. Men det är, enligt svenska huvudkontoret, ingen nyhet. Redan i våras valde man att påbörja en centralisering verksamheten.

- Sedan i våras sköter vi den norska marknaden från United Screens Stockholmskontor. När jag tillträdde som vd för United Screens i mitten av april genomförde jag en genomlysning av hela vår verksamhet, vilket innebar en centralisering av den norska delen till Stockholmskontoret, samtidigt som vi fortsätter att investera i Sverige för fortsatt tillväxt, Natalie Tideström Heidmark, vd United Screens, till TV-Nyheterna.

Men detta betyder, enligt Tideström, inte att man lagt ner satsningen i Norge.

- Genom centraliseringen så har vi nu ett större team som hjälper både annonsörer och partners på den norska marknaden och just nu kör vi kampanjer i Norge för till exempel BIC, Nintendo, Leos Lekland, Zmarta och Lego med bland andra Noobwork. Vi ser stor potential och stor efterfrågan på våra produkter på den norska marknaden, och kommer därför att fortsätta satsa, men även i fortsättningen kommer vi att sköta verksamheten från Stockholm, säger Tideström.

TIPSA EN VÄN
EXAKT MEDIA
Johannesgränd 1
111 30 Stockholm
08-455 6770
info@exaktmedia.se
www.exaktmedia.se
Org. nr. 556733-3561