NYHETSARKIVET
18 nov 2019 14:16
Kantar Sifo tar över mätvalutan för internet- och mobiltrafik
Sveriges Annonsörer släper KIA-index, mätvalutan för internet- och mobiltrafik, till Kantar Sifo. Detta för att säkra rollen som oberoende organisation.

"Våra medlemmar behöver ordning och reda i räckviddsmätningarna och att de är transparenta och går att lita på. Att säkerställa detta som en oberoende part blir en central uppgift för oss framöver. Då kan vi inte göra egna mätningar. Vi har sökt en ny ägare som med stor trovärdighet kan leverera oberoende mätdata, men även en partner som ökar tydligheten om vem som mäter vad på mediemarknaden. Därför är vi glada att Kantar Sifo, som har stor erfarenhet av mätningar i allmänhet och mätningar på medieområdet i synnerhet, nu tar över KIA-index och Poddindex", säger Hanna Riberdahl, vd, Sveriges Annonsörer, i en kommentar.

TIPSA EN VÄN
EXAKT MEDIA
Johannesgränd 1
111 30 Stockholm
08-455 6770
info@exaktmedia.se
www.exaktmedia.se
Org. nr. 556733-3561