NYHETSARKIVET
5 mar 2020 13:41
AVOD hjälper onlineannonseringen nå 50 procent globalt
Annonsering online spås för första gången nå 50 procent av totalen vad annonsörer spenderar under 2020. Detta enligt siffror från World Advertising Research Center. Den totala siffran för året beräknas nå 660 miljarder USD. Av dessa snor Google och Facebook åt sig 35 procent. En del av ökningen kan, enligt Mediavision, tillskrivas AVOD som ökar i och med den linjära nedgången.

"Den starka AVOD-pushen är en konsekvens av både ökat tittande och att annonsörer söker alternativ till linjär sändning. Traditionell kommersiell tv, med underhållning, nyheter och sportinnehåll, förvandlas till AVOD. Vi kan också förutse nya hybridtjänster, som Hulu i USA eller TV2 i Danmark", skriver Mediavision i sitt nyhetsbrev.
TIPSA EN VÄN
EXAKT MEDIA
Johannesgränd 1
111 30 Stockholm
08-455 6770
info@exaktmedia.se
www.exaktmedia.se
Org. nr. 556733-3561