NYHETSARKIVET
20 maj 2020 13:41
Tittandet fortsatte öka stort såväl linjärt som online i april
Tittartiden linjärt ökade med hela 17 minuter i april 2020 jämfört med samma period 2019. Och online ökade antalet starter med sex miljoner. Det visar färska siffror från MMS. Största kanalen under månaden var TV4, med en tittartidsandel på 26,6 procent. Men alla tv-hus ökar sin tittartid under april.

Online har Aftonbladet denna månad ökat stort vad gäller antalet starter, jämfört med 2019, och ligger på halva SVT:s stapel. Expressen, som är nya hos MMS, ligger efter på såväl antal starter som i tillbringad tid. TV4 ökar också stort online jämfört med april 2019. Men Discovery och Nent visar sjunkande siffror.

Största linjära kanalerna, samt tittartidsandel, april 2020:

TV4 26,6
SVT1 25
SVT2 6,9
Kanal5 5,3
TV8 3,8
TV3 3,5
TV12 2,8
TV6 2,2
Kanal 9 1,8
Kunskapskanalen 1,6
TIPSA EN VÄN
EXAKT MEDIA
Johannesgränd 1
111 30 Stockholm
08-455 6770
info@exaktmedia.se
www.exaktmedia.se
Org. nr. 556733-3561