NYHETSARKIVET
15 jul 2020 12:08
Tele2 tappade 12 procent av tv-intäkterna under andra kvartalet
Intäkterna från slutkund minskade med två procent under andra kvartalet för Tele2. Främst beror detta på nedgång inom mobila kontantkort (-11 procent) och digital-tv (-12 procent). Nettoomsättningen inom digital-tv sjönk från 808 till 712 miljoner kr jämfört med motsvarande period 2019. Enligt Tele2 beror detta på lägre aktivitet inom säljkanaler och upphävda premiumsport-paket under pandemin.

"Ett företags motståndskraft kännetecknas av företagets förmåga att snabbt kunna anpassa sig. Tele2s utveckling hittills under dessa svåra tider, att byta fokus från tillväxt till att försvara underliggande EBITDAaL, visar att det här företaget är motståndskraftigt och kommer så förbli", skriver Anders Nilsson i sitt sista vd-ord innan han avgår den 15 september i år.

Siffror för andra kvartalet 2020 (i miljoner kr). Q2 2019 inom parentes.

Tjänsteintäkter från slutkund 4 008 (4 144)
Nettoomsättning 5 356 (5 516)
Capex 646 (861)
TIPSA EN VÄN
EXAKT MEDIA
Johannesgränd 1
111 30 Stockholm
08-455 6770
info@exaktmedia.se
www.exaktmedia.se
Org. nr. 556733-3561