NYHETSARKIVET
18 aug 2020 13:54
Aller Media satsar mer på tv, rekryterar från Aftonbladet TV
Aller Media bygger vidare digitalt och skapar en central tv-satsning. Som chef för nya tv-desken har de rekryterat Matilda Wennerholm från Aftonbladet TV.

"Strategiskt är det här en väldigt viktig satsning för oss. Vi har tagit stora digitala kliv i både vår räckvidd och vår affär de senaste åren, nu är det dags för ytterligare ett stort kliv inom tv också. Det känns väldigt spännande med en kraftfull tv-desk, samtidigt som vi precis som tidigare också har tv-kompetens kvar på alla redaktioner", säger Martin Kroon, publicistisk direktör på Aller Media, om satsningen.

Bredvid Wennerholom rekryteras även Cecilia Wugk från Aftonbladet TV. Som övergripande chef för tv-satsningen finns Tobias Wixtröm.

"Vi är mycket glada över att kunna presentera en så erfaren och kompetent person som Matilda. Vi är övertygade om att hon kommer göra ett fantastiskt bra jobb med att forma vår nya tv-strategi. Cecilia Wugk är även hon en drömvärvning som kommer bidra med expertis, kunnande och driv till vår tv-satsning", säger Wixtröm, chefredaktör och ansvarig utgivare.

Den rörliga satsningen inbegriper bland annat Elle, Femina och Hänt.

TIPSA EN VÄN
EXAKT MEDIA
Johannesgränd 1
111 30 Stockholm
08-455 6770
info@exaktmedia.se
www.exaktmedia.se
Org. nr. 556733-3561