NYHETSARKIVET
18 aug 2020 13:55
Tittandet på såväl onlinevideo som linjär tv ökade under juli
Tittandet på linjär tv ökade under juli. Och såväl tillbringad tid som antal starter på onlinevideo likaså. Det visar nya siffror från MMS. Svängningen uppåt linjärt är antagligen ett resultat av såväl corona som den ovanligt kalla månaden. Och TV4 är åter den största kanalen med 23,3 procent av tittartidsandelen.

Tittartid i minuter per kanalhus (juli 2019 inom parentes):

TV4 34 (33)
SVT 31 (30)
Nent 16 (15)
Discovery 12 (12)

Vad gäller tittartid online ligger som vanligt SVT långt före de andra aktörerna. TV4 har cirka en femtedel av SVT:s tittartid på andraplatsen. Discovery ligger långt över Nent och de båda kvällstidningarna visar snarlika siffror såväl inom antal starter som tittartid, även om Aftonbladet fortfarande är före.
TIPSA EN VÄN
EXAKT MEDIA
Johannesgränd 1
111 30 Stockholm
08-455 6770
info@exaktmedia.se
www.exaktmedia.se
Org. nr. 556733-3561