NYHETSARKIVET
22 sep 2020 13:48
Aftonbladet och Expressen i gemensam videosatsning
Bonnier News och Schibsted gör en historisk gemensam satsning genom lanseringen av Aftonbladet TV och Expressen TV Video Impact. Via detta säljs annonsplats i veckovis kampanj på båda plattformarna.

"Vi har paketerat det bästa av våra gemensamma produkter och dessutom med en garanti. Video Impact har redan visat sig addera värde och effekt vilket är vårt främsta löfte till annonsörerna", säger Alexander Lydecker, CFO på Bonnier News Sales i en kommentar.

I samarbetet har de båda konkurrenterna även tagit in MMS som oberoende tredjepart för att garantera räckvidd för annonsörer.

Tidigare i år gick Lydecker och Schibsted Marketing Services CFO Joakim Flodin ut i en gemensam debattartikel där de uppmanade annonsörer att välja svenska nyhetsmedier.
TIPSA EN VÄN
EXAKT MEDIA
Johannesgränd 1
111 30 Stockholm
08-455 6770
info@exaktmedia.se
www.exaktmedia.se
Org. nr. 556733-3561