NYHETSARKIVET
21 maj 2021 12:57
Mycket talar för att Tele2 lägger ner varumärket Penny
Redan tidigare i år, när Tele2 och Comhem skulle sättas ihop till ett varumärke, pratades det om att Penny skulle tonas ner. Nu skriver TV-Nyheternas syskonbrev Telekomnyheterna att mycket tyder på att Tele2, i samband med kapitalmarknadsdagen nästa vecka, tillkännager att varumärket, med sin mobil- och playtjänst, läggs ner. På Tele2 vill man dock ej bekräfta detta:

- Det stämmer att vi har slagit av gasen på Penny, men varumärket finns fortfarande kvar. Vi är precis klara med sammanslagningen av Tele2 och Com Hem och har därför fokus på ett ännu starkare Tele2 nu. Penny har hela tiden varit tänkt som ett varumärke där vi kan testa nya digitala lösningar och vi har redan lärt oss mycket av vad som fungerar och inte fungerar när man kombinerar uppkoppling och underhållning i digitala erbjudanden. Det är lärdomar som vi har stor nytta av även för Tele2 och Comviq. På ett övergripande och långsiktigt plan vill vi inte bidra till en mer splittrad mobilmarknad, utan snarare fokusera mer kraft på färre varumärken, säger Joel Ibson presschef på Tele2.

Så här sa Bodil Prising, affärsområdeschef för Penny, i en kommentar i höstas.

"Penny är byggd för framtiden, i en värld där vi vet att många vill slippa göra fler val i sin vardag. Därför vill vi underlätta genom att samla mobil, bredband och underhållning enkelt och digitalt i en app, där kunden har maximal frihet att ändra och uppdatera sina tjänster när det passar. Jag är väldigt stolt över att vi efter rekordsnabb utveckling nu kan presentera en första version av vår playtjänst, som kommer berika kundens upplevelse och sluter cirkeln av Pennys helhetserbjudande."
TIPSA EN VÄN
EXAKT MEDIA
Johannesgränd 1
111 30 Stockholm
08-455 6770
info@exaktmedia.se
www.exaktmedia.se
Org. nr. 556733-3561